Anslutningsproblem (dator)

Om du har problem med att ansluta till vår programvara, testa att följa dessa steg:

Omstart och återanslutning

Starta om din dator och eventuell nätverksutrustning, som modem, router eller access point.

När dessa har startat om, kontrollera att din internetanslutning fungerar och öppna sedan vår programvara igen.

Ytterligare kontroller

Om du har installerat en brandvägg eller liknande programvara och problemet kvarstår, kontrollera att den är konfigurerad för att tillåta vår programvara att ansluta till internet.

Kontakta kundtjänst

Om problemet kvarstår efter att du har följt dessa steg ber vi dig skicka oss följande information via vår datorklient, mobilapp eller webbsajt.

  • Felmeddelandet som du får (gärna en skärmdump).
  • Brandvägg eller säkerhetsprogram på din dator (till exempel Norton, Panda, Avast, AVG).
  • Loggfiler från vår programvara. Dessa filer kommer att skrivas över efter 48 timmar så skicka dem till oss så snart du kan.

Feedback

Var denna artikel till hjälp?

Relaterade hjälpartiklar