Swish: Felsökning vid nekad insättning

Det finns ett par möjliga anledningar till varför din insättning med Swish nekades:

  • Informationen du angav var inkorrekt. Dubbelkolla din information och försök igen.
  • Telefonnumret du använde är inte samma nummer som du har registrerat till ditt Swish-konto. Säkerställ att du anger korrekt nummer.
  • Du har inte skapat ett online bankkonto ännu. Bekräfta med din bank att ditt online bankkonto skapades korrekt och är aktivt.
  • Otillräckligt saldo i ditt bankkonto. Säkerställ att ditt saldo täcker insättningen.
  • Transaktionen slutfördes inte i tid. Se till att du inte stänger webbläsaren innan transaktionen är slutförd.
  • Du har inte installerat Swish eller Mobilt BankID på din mobil. Se till att båda applikationerna är installerade på din enhet
  • Om du bekräftade din insättning men inte blev omdirigerad till vår hemsida så uppstod ett tekniskt problem, och ett av följande scenarion inträffade:
    • Vi mottog insättningen, men av någon anledning kunde du inte se bekräftelsen.
    • Vi kunde inte motta din insättning.
  • Vi kan bekräfta att din insättning var framgångsrik om du mottog ett bekräftelsemejl eller om din insättning syns i Transaktionshistorik i vår Kassa. Om transaktionen inte slutfördes så krediteras pengarna till din bank (oftast) igen inom några minuter.
  • Temporära uppkopplingsproblem. Försök att göra en ny insättning efter några timmar.

Feedback

Var denna artikel till hjälp?

Relaterade hjälpartiklar